muffinki i papilotki

sobota, 3 września 2011

Dzisiaj będzie ponownie na słodko -  o mafinach, tak w ogóle.
Muffinki czyli okrągłe ciasteczko w kształcie babeczki z równymi dodatkami zarówno słodkimi jak i wytrawnymi. Muffinki mogą być również piękną ozdobą stołu szczególnie jeśli mają kolorowe papilotki czyli papierki na babeczki. Ja mam ogromna słabość do tych babeczek, tym bardziej, że są bardzo proste w przygotowaniu. jakikolwiek byłby nasz przepis na maffiny zasady są zawsze te same:
1. przesiewamy sypkie składniki (czyli z regułymąkę, proszek, cukier i sól) do jednym naczyniu
2. w drugim łączymy składniki płynne (czyli z reguły jaja, mleko lub maślankę, tłuszcz - olej lub stopione masło) używając trzepaczki
Miksturę dodajemy do suchych składników i mieszać. Niezbyt dokładnie! - bardzo ważne, żeby po prostu te suche składniki były ledwie wilgotne i wszystko nie za bardzo wymieszane dzięki czemu nasze maffiny będą puszyste i takie jak być powinny. Przekładamy łyżka do formy, mniej więcej do dwóch trzecich.  Zostawiamy do całkowitego ostygnięcia (mja najmniej ulubiona część).

Ponieważ uwielbiam maffiny i bardzo często pojawiają się u mnie w domu mam sporą kolekcję papilotek, które jak wiele przydasi kuchennych poniewiera się po szufladach i szafkach kuchennych  w poszukiwaniu własnego kąta. Więc jak zobaczyłam ten wzór na blogu Penelopis od razu wiedziałam, że pomorze mi uporządkować część mojej przestrzeni. Wzór został wyszyty, a następnie uszyty woreczek z przeznaczeniem specjalnie i wyłącznie na muffinowe papilotki:





Woreczek "dostał" transferową metkę:


A oto moja kolekcja papilotek:












I na koniec przepis na czekoladowe muffiny z nuttelą z tąd - P Y C H A!!! razowe, czekoladowe, słodkie....  na śniadanie z mleczną kawą ..... musicie spróbować!!!




O muffinach jeszcze będzie, pewnie nie raz ;)
Pozdrawiam Was serdecznie :)

7 komentarze:

magdalenia pisze...

Ależ zazdroszczę Ci tych papilotek!!!
pozdrowienia ślę,

Unknown pisze...

Ja pierdzielę jakie fajne te kapturki. cudne.sama nie piekę,ale bym inaczej wykorzystała :P ehhhh.
mufina wymiata. jakaś ostatnio epidemia słodkości nam się narodziła i nie ma co się dziwić bo są boskie!!!! buziaczki ślę Madzia

Darsi pisze...

Ależ mufffinkowo, słodko - cuuuudnie :)
P.S. Ogromnie dziękuję za głosik :**

Bree pisze...

Uwielbiam muffinki:) z nutella pieklam z przepisu Nigelli - pyszne! Kolekcja swietna, cudne te w kropki, pozdrawiam

ABily pisze...

fantastyczna kolekcja papilotek, swietny woreczkek z haftem, brakuje ci tylko stojaka na muffinki, wygladalyby jeszcze efektowniej:)Pozdrawiam:)

Dagi Mara pisze...

Noooo... co za kolekcja papilotek! A ja tez pieklam muffinki! Ha!

Pozdrawiam serdecznie!
Dagi

Atena pisze...

Alez ogromna masz kolekcje papilotek, chyba bardzo czesto pieczesz babeczki. Pieknie je schowalas:)
Pozdrawiam

 
Craftomania - by Templates para novo blogger