intensywny dzień

piątek, 23 września 2011


To był pracowity dzień, ale mamy weekend! A skoro  mamy weekend to będzie od końca. Lubię w piątek pozałatwiać maksymalnie dużo spraw - zakupy, wstępne przygotowanie jedzonka, pranie, sprzatanie tak żeby weekend był maksymalnie wolny i przyjemny. 
Posadziłam kilka dodatkowych roślinek, tym razem w doniczkach przed domem:



Przy okazji kupiłam fiołka do domu - prezentuje się pięknie, ale nie mam jakość do nich "ręki" mimo, że kupuję w sprawdzonej kwiaciarni mają dużo pączków nierozwiniętych dość szybko marnieją  :( ale, warto:


Zakwitła też zapomniana i odstawiona w kąt kalia (pierwotnie była biała), teraz wygląda tak:


  
No i rzecz najważniejsza - urodziny mojej mamy! Były życzenia, odśpiewane 100 lat, obiadek, torcik i super rodzinne popołudnie, a jednym z prezentów był domowy ajerkoniak. Teraz napiszę coś wbrew ustawie o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi ale uwielbiam tego rodzaju trunki! Kieliszeczek do popołudniowej kawki... niebo w gębie. Mój ulubiony ajerkoniak to ten domowy robiony w termomiksie, według załączonego do  niego przepisu, przede wszystkim dlatego, że jest wspaniale puszysty i kremowy, co jest pewnie zasługa tego, że żółtka są ubijane na bardzo wysokich obrotach w wysokiej temperaturze, a dodatek wódki (zamiast spirytusu) sprawia, że jest delikatny i taki ... "babski",chociaż męska część rodziny też nie pogardzi nim ;)


4 komentarze:

B. pisze...

sliczne kwaitki, a ajerkoniak..to jest to:-)

Bree pisze...

Uwielbiam takie trunki :)

Dagi Mara pisze...

Noo, ajerkoniak lubie tez tak posiorbac. :)
Ty nie mas
z reki Madziu do kwiatow? Tak pieknie Ci rosna. Fiolki musza stac w chlodnym miejscu, ale mi tez sie nie trzymaja.
Ja z weekendem tez tak mam, ze od czwartku probuje wszystko zalatwic. Nie zawsze mi sie to udaje, ale tym razem napewno nie musze jechac jutro na zakupy- lux!Zapowiada sie spokojna niedziela, ja slomiana wdowa od wczoraj na tydzien. Zamierzam sie oddac jakiejs kreatywnej robocie,, bo ostatnio nie mam weny..

Pozdrawiam Cie serdecznie
Dagi

Ola_83 pisze...

Za ajerkoniakiem nie przepadam, no ale może bym się skusiła jednak:))
roślinki piękne!
pozdrawiam!

 
Craftomania - by Templates para novo blogger